Hej Bloggen.
 
Idag sÄ har det varit en fullspÀckad dag.
PÄ för och eftermiddagen sÄ var jag ivÀg pÄ en cykelrunda till grannbyn med skolsköterskan och hennes dotter.
Det var trevligt och skönt att cykla. Har inte cyklat sedan förra vÄren pÄ min cykel, sÄ tyckte det var dags att ta en cykelrunda och utmana mig sjÀlv. SÄ idag har jag cyklat sammanlagt 2 mil, vilket jag inte skulle ha orkat för ett Är sedan.
Skolsköterskans dotter cyklade hem sedan, för att hon skulle göra nÄgot viktigt och dÀrefter för att jag samt skolsköterskan skulle fÄ egentid.
 
Vi lunchade pÄ en pizzeria, vi bÄda bestÀllde in en varsin sallad. Jag besÀllde en kebabsallad och hon bestÀllde in en tonfisk sallad, till detta fick vi bröd, smör och dressing ocksÄ. Vi pratade en lÄng stund om allt och ingenting.
Efter lunchen sĂ„ började vi cykla hemĂ„t, stannade vid Norraryds camping och fikade. Vi fikade pĂ„ en Rawfood paj jag hade bakat igĂ„r. Vart inte vĂ€rldens skönhet eftersom den hade varit dels förlĂ€nge i rumstempratur och jag hade cyklat med den ca 1Âœ mil pĂ„ ryggen i en ryggsĂ€ck. Men den var vĂ€ldigt god och krĂ€mig, dĂ€refter satt vi dĂ€r en stund ocksĂ„ och pratade.
Skolsköterskan uppskattade verkligen detta och det kÀndes som en bra dag.
 
Sedan nÀr jag kom hem sÄ fixade jag med kvÀllsmat.
Ville göra pannkakor och scones, men vi hade inte mycket mjölk.
SÄ jag gjorde rÄgmjöls scones och det blev vÀldigt gott.
Innan och efter kvÀllsmaten spelade pappa, lillsyrran och jag kort, det var kul. Vi spelade bÄde skitgubbe och 31:an.
Tillsist av allt sÄ gick jag ut en svÀng, plockade 0,75 l vildhallon.
 
Kram Melissa
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej