Hej Bloggen.
 
I helgen sÄ var det Karl-Oskar dagarna i VÀxjö, det började i fredags och slutade igÄr.
Under fredagen sÄ var ocksÄ Rixfm festivalen, jag brukar gÄ pÄ Rixfm festivalen eftersom jag verkligen Àlskar musik och brukar oftast inte ha nÄgon möjlighet att gÄ pÄ nÄgon festival som Putte i parken, BrÄvalla festivalen, Emmaboda festivalen eller liknande.
 
I alla fall, under sommaren sÄ pratade jag med tvÄ av mina nÀrmsta vÀnner om vi skulle dra pÄ Rixfm festivalen tillsammans med en tjej till och sedan blev det inte mer prat om det förrÀn vi sÄgs pÄ lÀgret.
Thea hade lovat redan nÄgra, Molly och Tuva skulle gÄ med varandra och en kille frÄn deras klass. DÄ fick jag smÄtt panik, eftersom jag inte visste vem jag skulle gÄ med alls.
Dagen efter jag hade kommit hem frÄn lÀgret sÄ frÄgade Tuva om jag ville gÄ med Molly, Elias och nÄgon annan kille frÄn deras klass. Jag blev vÀldigt tveksam eftersom jag Àr vÀldigt blyg och nervös att trÀffa nya personer, tycker det Àr jobbigt ett tag i början med nytt folk och dÀrefter sÄ gÄr det antingen jÀttebra att prata och umgÄs med de eller inte...
 
Under veckan sedan skapades en gruppchatt pÄ facebook med vilka som skulle med. Tillslut blev vi 8 personer som skulle eventuellt gÄ tillsammans. Det var jag, Tuva, Molly, deras klasskamrater Elias, Matilda, Tilda och Alexander samt kanske Dennis, en killkompis till mig, Tuva, Molly och Thea.
Dennis kunde sedan kanske inte komma, vilket gjorde mig tveksam om jag skulle gÄ eller inte.
Som jag sa innan, tycker det Àr jobbigt att trÀffa nya mÀnniskor. Visserligen kÀnner jag bÄde Tuva och Molly, men kÀndes osÀkert att trÀffa nÄgra nya utan ha fler som man kÀnde.
 
Men jag trotsade min rÀdsla, jag Äkte med bussen till VÀxjö för att gÄ pÄ Karl-Oskardagen samt Rixfm festivalen med Tuva, Molly och det gÀnget.
Och det Àr inget jag Ängrar, vi hade verkligen trevligt och rÀtt sÄ roligt ocksÄ. Trots att vÀdret var piss, det bara regnade och regnade.
Vi gick runt pÄ marknaden, alla förutom jag och Matilda Äkte karuseller, vi lunchdejtade pÄ donken och tillsist sÄg vi pÄ Rixfm festivalen.
 
En bra för och eftermiddag samt kvÀll med ett par underbara, roliga och flawless personer! <3
 
Kram Melissa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej