Hej Bloggen.
 
IgÄr var det en underbar eftermiddag och kvÀll i mitt liv.
Jag och min syster skulle Äkt egentligen tidigare till VÀxjö, för att trÀffa min kusin och hennes sambo samt kolla runt lite i stan innan trÀffen med de. Men trÀffen stÀlldes in för min syster mÄdde inte sÄ bra, vart inte sÄ mycket man kunde göra Ät det.
SÄ pÄ förmiddagen lÀste jag, tog en promenad, duschade och skrev ett brev. Sedan Ät vi lunch och stack in ÀndÄ lite tidigare till stan. Konserten började inte förrÀn 19.30 och vi var inne i stan 16.05.
 
Jag gjorde lite Àrenden i stan, bytte ut batterier i min stegrÀknare samt hÀmtade ut ett pris frÄn Haga Hem som jag hade vunnit pÄ Facebook tÀvling. Priset bestod av en vÀrmeljus hÄllare samt ett te med smak av rabarber och grÀdde, det ska jag ge till min kompis Elin nÀr jag förhoppningsvis trÀffar henne pÄ fredag nÀsta vecka.
DÀrefter sÄ gick vi in pÄ Akademibokhandlen och New Yoker, men vi hittade ingenting dÀr. Varken jag eller syrran. Varför vi skulle gÄ in pÄ Akademibokhandlen var för just bokrean, vi skulle se om de hade rea pÄ nÄgra mÄlarböcker men det hade de inte. Sedan New Yoker för lite tidsfördriv och jag skulle se om en vÀska fanns kvar, men det gjorde den inte.
Sedan gick vi in pÄ Maxi, köpte middag/kvÀllsmat som vi fikade inne pÄ "caféterian". Medan vi handlade sÄ trÀffade jag pÄ min förra psykolog, jag blev glad att se henne och hon kÀnde knappast igen mig. Vi pratade lite snabbt innan vi gick vidare.
 
Konserten var jÀttebra, jag Àr nöjd och glad över att Markus KrunegÄrd fick vara den första artist jag har sett konsert av. Han var lika bra live som pÄ skiva och han var som jag hade anat, trevlig, flummig samt en aning skygg. 
Han spelade upp nÄgra lÄtar jag inte hade hört innan, lÄtar jag hade hört innan och en ny lÄt.
Konserten var liten och mysig, vi kanske var ca 100 pers i teatern och vi satt ner. Sedan sÄ var den yngsta sÀkert jag, men lite kul att han har fans som Àr upp mot ca 50 Är gammla.
Innan konserten köpte jag en plansch, den signerade han efterÄt. Syrran tog en bild pÄ mig med han, dock blev den vÀldigt suddig sÄ lÀgger inte ut den hÀr.
 
Min nya favorit lÄt av Markus KrunegÄrd har blivit "Piller i badkaret", men Korallreven & Vintergatan samt "Hela livet var ett disko" Àr ocksÄ bra.
 
Han spelade lÄtarna: Helli, Piller i badkaret, Korallreven & Vintergatan, Askan Àr den bÀsta jorden, Hela livet var ett disko,  Hell Yeah NorrtÀlje, Hemma börjar nÀsta dag, PÄ promenaden, Prinsessan av Peking och en ny lÄt. Tror det var alla lÄtar?
 
 
 
 
 
 
 
 
Ps. HÀr Àr en bild pÄ sovmasken jag köpte i fredags. LÀgger ut nÄgra av lÄtarna han sjöng igÄr.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
//Melissa
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej